‘’Mesleğimizin itibarını geri kazanabilmesi için; kârın, kazancın hizmetinde değil, değerlerin hizmetinde olmamız gerekiyor’’
Sempozyumda konuşma yapan A&B İletişim Yönetim Kurulu Başkanı Sibel Asna; ''Varlık sebebimiz şeffaflık ve şeffaflaştırmak. Bu özel sektör için de, kamu için de, sivil toplum kuruluşları için de geçerli. Fakat ne yazık ki meslek, bazı yıllarda ve dönemlerde pazarlamanın etkisine ve hatta hizmetine girdi. Bu da mesleğimizin itibarını zedeledi. Mesleğimizin itibarını geri kazanabilmesi için; kârın, kazancın hizmetinde değil, değerlerin hizmetinde olmamız gerekiyor. Toplumu değerlere ağırlık vermesi için yönlendirebilirsek başarılı olacağız. Bunu yapabilmek için ise değerlere hakim olmak gerekiyor. Yeni çağın nasıl geliştiğinin, demokrasinin, şeffaflığın, insan haklarının, ifade özgürlüğünün nasıl değer bulduğunun farkında olmalıyız.''
‘’İleride pek çok işi yapay zeka yapacak. Anlamı ise biz vereceğiz’’
‘’Artık yalnızca iletişim yeterli değil. Yan dallara ihtiyacımız var. Sosyolojiye, antropolojiye, sosyal psikolojiye daha fazla hakim olmalıyız. Meslektaşlarımız geleceğin ne yöne doğru evrildiğini ön görmezse, mesleksiz kalacaklar. Çünkü ileride bizim yaptığımız pek çok işi yapay zeka yapacak. Basın bülteni de yazacak, konuşma metni de yazacak, araştırma da, rapor da yapacak. Peki neyi yapamayacak? Değerlerin, toplumun, sürdürülebilirliğin ne yöne evrildiğini göremeyecek. Bugün anlam diyoruz. Neden? Çünkü gençler artık çalıştığı ve yaşadığı ortamda bir anlam arıyor. Neye hizmet ettiğini sorguluyor. Dolayısıyla o anlamı biz vereceğiz. Daha iyi bir dünya için çalışan iletişimciler olacağız.’’
Sempozyumda 50 yazar 38 bildiri sundu
Prof. Dr. Metin Kazancı’nın açılış konuşmacısı olarak yer aldığı sempozyumda 50 yazar 38 bildiri sundu. Alanın profesyonel isimleri ve akademik çevresi, yeni ve özgün gelişmeleri , sorunları tartıştı. b. Sempozyumda halkla ilişkilerde anlam arayışı, kurumsal meselelerde anlam, anlamın krizi, anlamın dijitalde seyri, halkla ilişkilerde etik ve anlam, kamusal meselelerde anlam, halkla ilişkiler eğitimi, sürdürülebilirliğin anlamı başlıklarıyla 9 oturum yer aldı..
Prof. Dr. Alâeddin Asna Mesleki Gelişim Sempozyum Dizisi Hakkında:
Dizisinin ilki 2017 yılında 27 konuşmacı ve 450 dinleyicinin katılımıyla İstanbul Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde yapıldı ve “Dijital Gerçeklikte Halkla İlişkilerin Evrimi” tartışıldı.
2018 yılında Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde düzenlenen “Yeni Zamanlar ve Halkla İlişkiler” konulu 2 günlük etkinlikte ise 19 akademisyen, 1 yüksek lisans ve 3 doktora öğrencisi, toplam 19 bildiri sundu.
Üçüncü etkinlik 2019 Nisan’ında Eskişehir Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi’nde yapıldı. “Post Truth” ve “Halkla İlişkiler” ilişkisinin kültür, siyaset, yeni medya ve etik ekseninde tartışıldığı sempozyuma, 27 üniversiteden akademisyenler, 41 bildiri ile katıldı.
Dördüncü etkinlik 29-30 Nisan 2020’de İzmir Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi işbirliğiyle, pandemi koşulları nedeniyle çevrimiçi olarak düzenlendi. Konferansta 19 akademisyen, iletişim eğitiminin geleceğiyle ilgili 13 bildiri sundu.
Beşinci etkinlik 24 Kasım 2021’de İstanbul Yeditepe Üniversitesi İletişim Fakültesi işbirliğiyle pandemi koşulları nedeniyle çevrimiçi olarak düzenlenen sempozyumda toplam 10 adet bildiri sunuldu.
Altıncı etkinlik 9 Aralık 2022 tarihinde İzmir Ekonomi Üniversitesi işbirliğiyle düzenlenen sempozyumda toplam 11 adet bildiri sunuldu.
7. etkinlik 19 Ekim 2023 tarihinde Konya Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi iş birliğiyle ''İletişim Bilimlerinde Sosyal Etki'' başlığıyla gerçekleştirildi. Sempozyumda 22 tebliğ sunuldu.