Tatilsepeti’nin farkındalık projesi olarak hayata geçen Youtube programı ‘’Tatil herkes için güzel’’de, özel gereksinimli konuklar, tatilde yaşadıkları zorlukları neşeli bir dille anlatıyor. Küçük iyileştirmelerle tüm engelleri kaldırmanın mümkün olduğuna dikkat çekilen programda, tatil yerlerinde yapılması gerekenler öneriler halinde sıralanıyor.Sosyal projeleri ve gerilla kampanyalarıyla dikkatleri üzerine çeken Tatilsepeti’nin son farkındalık projesi ‘’Tatil herkes için güzel’’ başlığıyla yayında. Dünya Engelliler Günü’ne özel hazırlanan proje bir YouTube programı olarak tasarlandı. ‘’Tatil Herkes İçin Güzel’’ playlist’inin ilki 3 Aralık’ta izleyici ile buluşmuştu. 40 gün boyunca her gün yayınlanmaya devam edecek olan seride özel gereksinimli konuklar kendi tatil anılarını ve deneyimlerini neşeli bir dille anlatıyor.Tatil yerlerinde gördükleri eksiklikleri ve yaşadıkları zorlukları anlatan konuklar beklentilerini, önerilerini de tek tek sıralıyor. Program konuklarından Tolga Üstün ‘’Bazı otellerde asansörlere binmek için önce merdivenle çıkmak zorundasınız’’ sözleriyle mimarideki sorunlara dikkat çekerken, Şule Arapoğlu Yılmaz ‘’Işık bizi rahatsız ediyor, odalarda koyu perdelere ihtiyaç var. Televizyon kumanda gibi ufak olan her detayın farkedilmesi bizim için zor, bunların detaylı anlatılması iyi olur. Büyük puntolu yazılara ihtiyaç var. Cam mekanları ayırdemediğimiz için çarpmışlığımız çok oluyor’’ diyor. İrem Karakaya, ‘’Tatilde otel seçerken öncelikle personel iyi mi, ortam uygun mu diye baktığını’’ söylüyor. Rezervasyon sürecinde ve tesis içinde iletişim kurmanın zorluğuna dikkat çeken konuklardan Yağmur Akbulut ‘‘Özellikle rezervasyon ve İptallerde zorluk çekiyorum’’; Özgür Akbulut ‘’Kağıt kalem istiyorum, duyamadığımı yazıyorum, strese giriyorum’’ diyor. Ufuk Koçak ise bir başka soruna şöyle dikkat çekiyor; ‘’Bir otelin 3 odasını engelsiz yapmak yetmiyor, otelin tümünü engelsiz yapmalısınız’’ diyor.Tatilsepeti Pazarlama Direktörü Canan Demir, ‘’Tatil Herkes İçin Güzel’’ projesi ile tatillerdeki tüm engellerin kaldırılması yönünde farkındalık yaratmayı amaçladıklarını şöyle anlattı: ‘’Tatil bizim mutlu yanımız; hepimiz tatile ihtiyaç duyuyoruz. Bu projemizle tatilde dezavantajlar nedeniyle yaşanabilen sorunlara dikkat çekmek istedik. Konuklarımızın anlattığı öyle detaylar var ki, farkındalıkla ve küçücük iyileştirmelerle tatilin herkes için güzel olması mümkün! Personelin Türk işaret dilini biraz olsun bilmesi, bu açıdan özel eğitimlerden geçmeleri, tesislerin mimari ve dekorasyonda küçük engellerden kurtarılması gibi bazı küçük önlemler alınsa aslında çözümsüz değil. Umuyoruz ‘Tatile engel yok’ sloganıyla hazırlanan bu yayın serimiz farkındalık yaratır; tatil alanında hizmet veren tüm paydaşların dikkatini çeker ve gereken önlemler alınır.’’PROJE YAYIN LİNKİ:https://www.youtube.com/watch?v=XOeMqVF169I&list=PLX5A-IJogWYJ0GA7ndMSngioV2jqIPZxyKONUKLARIN TATİLLE İLGİLİ TÜM ALANLAR İÇİN DİLE GETİRDİĞİ ÖNERİLER LİSTESİ: Albino bireyler için yapılabilecekler:
- Toplu taşımalarda daha büyük puntolu bildiriler olmalı,
- Otelde veya plaja giden yol üstlerinde daha büyük puntolu yazılar, tabelalar olmalı,
- Camların üzerine camekan olması ile ilgili bilgilendirici bir yazı olmalı,
- Derinlik algılarının düşük olmasından dolayı merdiven basamaklarında kalın bir
- belirteç bant olmalı,
- Tesislerin gölgelik alanları olmalı,
- Çalışanların anlayışlı ve albinizim hakkında bilgisi olmalı,
- Otel odalarında koyu perdeler olmalı,
- Ufak tefek detayları görememelerinden dolayı kumanda, klima çalışma detayları
- anlatılmalı ve mümkünse yazılı olmalı,
- Konser ve etkinlik alanlarında daha yakın ve yukarıdan izleyebilecekleri alanlar
- kurulmalı,
- Ulaşım konusunda hem belediyeler hem de tesisler daha açık yönlendirmeler
- yapmalı ve ulaşımı herkes için kolaylaştıracak şekilde tasarlamalı,
- Müzelerde açıklamalar daha büyük puntolar kullanarak yazılmalı veya bir rehber
- bulunmalı, (bazı yerlerde varmış)
- Otellerde, tatil sitelerinde, rezervasyon sitelerinde görüntülü çağrı merkezleri olmalı,
- Otel girişlerinde, danışmalarda sabit bir tablet ve tablette de işaret dili ile mekanla ilgili rehberlik yapan videolar olmalı,
- Otellerde işaret dili bilen personeller olmalı,
- Çalışanlar biraz daha anlayışlı olmalı,
- Ulaşımda daha çok yönlendirmeler olmalı,
- Rezervasyon ve iptal işlemleri daha basit olmalı,
- Tesislerde en az 1 çevirmen olmalı,
- Personel Türkçe işaret dili biliyor olmalı,
- İnternet sitelerinin işaret dili çevirileri de olmalı,
- Tesislerde sadece bir iki oda değil tüm tesisler engelsizleştirilmeli,
- Ulaşımda büyük değişiklikler gerekiyor, otobüslerde, trenlerde tüm ulaşım araçlarında yardımcı rampalar olmalı,
- Çalışanlar ve diğer konuklar biraz daha anlayışlı ve yardımcı olmalı,
- Kısıtlı ulaşım alanları işgal edilmemeli, özel gereksinimli olarak adlandırılmalı,
- Özellikle denize girme imkanı bulunan tesislerde tekerlekli sandalye ile denize girmeye yarayacak rampalar olmalı,
- Engelli odaları bir bütün olarak oluşturulmalı, tuvaletten odasına tek başına dolaşabilecekleri alan ve imkan olmalı,
- Engelli tuvaletlerinde kullanılan çöp kutuları ayakla basılarak açılıyor; bu olmamalı.
- Proje: Tatil Herkes İçin Güzel
- Marka Ekibi: Canan Demir & Burcu Burgazlı & Nazlı Ezgi Yener
- Reklam Ajansı: 383 Agency
- Proje Koordinatörü: Mine Bir
- Kreatif Ekip: Tuna Bayık & Cengizhan Albayrak & Yalçın Zenger & Hüsnü Uluscu
- Ajans & Marka Koordinatörü: Hilal Saral
- Prodüksiyon: 383 Agency
- Video Editor: Sefa Setirek
- Yaratıcı Yönetmen: Yalçın Zenger
- Ajans Koordinatörü: Serdar Kaptı
- Yönetmen: Berat Değer
- Sanat Yönetmeni: İrem Uygur
- D.O.P: Mert Türidi
- Backstage: Kaan Atasoy
- Betimleme: Kudret Çelebioğlu
- Seslendirme: Cengizhan Albayrak
- Konuk Ajansı: Betimleme Fabrikası
- Konuk: Ömer Faruk Morkoç, Tolga Üstün, Şule Arapoğlu Yılmaz, Alim Yılmaz, Özgür Akbulut, İrem Karakaya, Yağmur Akbulut, Ufuk Koçak, İrem Öztekin
- Metin Yazarı: Hüsnü Uluscu
- VFX: Ahmet Taylan Dikmetaş
- Art Director: Ece Gülsayın
- Fikir: Tuna Bayık – Cengizhan Albayrak