Jürilerde yer alan isimler arasında Gabor Kriegler, Michaela Sabo, Gökçe Işıl Tuna, Onur Ünlü, Çiğdem Vitrinel ve Funda Alp gibi sektörün deneyimli temsilcileri bulunuyordu. Değerlendirmeler sonucunda ödül alan projeler şöyle açıklandı:
Uzun Metrajlı Kurmaca Film Pitching Platformu: Köpekler İçin Gece Müziği – Yönetmen: Ramin Matin, Yapımcı: Selda Durna
Sümer Tilmaç Antalya Senaryo Destek Fonu ‘Pitching’ Platformu: Garagoyun – Yönetmen: Hakkı Kurtuluş, Yapımcı: Melik Saraçoğlu
İlk Uzun Metraj Film Geliştirme Platformu: Bilenme – Yönetmen: Burkay Doğan
Work in Progress Kurmaca Film Platformu: Perşembe Gecesi Çok Karanlık – Yönetmen: Onur Sefer, Yapımcılar: Sinem Kanat, Merve Açarçiçek
Work in Progress Kurmaca Film Platformu – DCT Türkiye Katkı Ödülü: Perşembe Gecesi Çok Karanlık
Work in Progress Belgesel Film Platformu: Sucuk Olmak – Yönetmen: Volkan Durmuş, Yapımcı: Serpil Altın
Work in Progress Belgesel Film Platformu – DCT Türkiye Katkı Ödülü: Sucuk Olmak
Bu yılın kazananları, Türk sinemasının geleceğini şekillendirecek yeni hikâyelerin ilk adımlarını Film Forum çatısı altında atmış oldu.
Dikey Diziler Kasım’da Gain Shorts’ta
Film Forum’un ikinci gününde sektör profesyonelleri, sinemadan dijital platformlara uzanan üretim süreçlerini ele alan panellerde bir araya geldi.
Gain İletişim Direktörü Firuze Abdulazizoğlu moderatörlüğündeki “90 Saniyede Duygu” başlıklı oturumda, Gain Yapımlar ve Dramalar Direktörü Murat Çiçek ile dramaturg Esel Oral, Türkiye’de ilk kez hayata geçirilecek “dikey dizi” formatını anlattı.
Murat Çiçek, Kasım ayında “Gain Shorts” platformunda yayınlanacak bu yeni formatın, kısa süreli melodram içeriklere odaklanacağını belirterek, “1,5 dakikada duyguyu verebilen hikâyeleri hedefliyoruz” dedi. Esel Oral ise bu formatta hikâyenin özünü kısa sürede aktarabilmenin yaratıcılık açısından yeni bir sınav olduğunu vurguladı.
Dijital Platformlarda Yayın Süreçleri
“Dijital Platformlarda Yayın Süreçleri” oturumunda ise Gain Medya İçerik Stratejisi ve Lisanslama Sorumlusu Şehnaz Uğur, platformun proje seçim ve yayınlama süreçlerini anlattı.
Uğur, Gain’in orijinal yapımlarına öncelik vererek içerik planlaması yaptığını söyleyerek, “Projelerimizi 1,5 ila 2 yıl önceden belirliyoruz. İzleyici çeşitliliğini korumak için janr dengesine önem veriyoruz” ifadelerini kullandı.
Uğur ayrıca, uluslararası fuarlarda yeni içeriklerin takip edildiğini, ardından maliyet ve lisanslama süreçlerinin devreye girdiğini belirtti: “Sektördeki ekonomik ve hukukî pazarlık süreçleri, içeriğin geleceğini belirleyen önemli bir aşama.”
“Başvuru Dosyası, Filmin İlk Fragmanıdır”
Film Forum’da düzenlenen bir diğer oturumda yapımcı Nefes Polat, sinemacılar için en kritik aşamalardan biri olan başvuru dosyası hazırlama sürecine dair deneyimlerini paylaştı.
Polat, proje dosyasının yalnızca bir belge değil, filmin kimliğini taşıyan bir iletişim aracı olduğunu vurguladı:
“Dosyaya koyduğunuz her şey, film tamamlandığında onun fragmanı ya da afişi olacak kimliği taşır.”
Başvuru sürecinde kurumların amaçlarını, seçici kurulların profillerini ve geçmiş projelerini araştırmanın önemine dikkat çeken Polat, “Kime, neden başvurduğunuzu bilmeden hazırlanan bir dosya sizi hedefinize ulaştırmaz” dedi.
Geleceğin Filmleri Antalya’dan Yükseliyor
Bu yılki Film Forum, hem yaratıcı sinemacılara yeni destek kapıları açtı hem de dijitalleşen sektörün güncel dinamiklerini tartışmaya açtı.
Antalya, bir kez daha Türk sinemasının geleceğine yön verecek projelerin doğduğu bir merkez olduğunu gösterdi.

















