Ürün ve hizmetlerin çeşitlenmesi, iletişim yöntemlerinin gelişmesi ve her geçen gün sunulandan daha fazlasını talep eden kullanıcı ve tüketicilere erişimi, daha da karmaşık hale getiriyor. Pazarlama alanında bilinenler yerlerini yeni keşfedilenlere bırakırken, müşteri ile karşılıklı etkileşimin zirveye çıktığı etkinlik konusunda da yeni yaklaşımlar, anlayışlar ve yöntemler öne çıkıyor. Bu karmaşık süreçleri anlatan veya özetleyen bu kavramlar tam anlamıyla bir harf cümbüşü. Havada uçuşan #SMART, #DRIVE ve #PRINT gibi sözcükler bunlardan sadece bir kaçı ve bunları oluşturan harfler de adeta birer sihir gibi en içinden çıkılmaz konularda bile çözüm oluveriyor.Hakan TürkkuşuGünümüzde tüketiciler
ve kullanıcılar nasıl ki ürün ve hizmet sunan markaların tam anlamıyla iletişim
hedefiyse, o markaları yönetenler de sürekli pazarlama iletişimi konusundaki
yeniliklerin ve sürekli güncellenen bilgilerin hedefi konumunda. Gün geçmiyor
ki pazarlama literatürüne yeni bir bilgi eklenmesin, yeni bir yaklaşım dile
getirilmesin, yeni bir yöntem ortaya atılmasın.Üniversitelerin #iletişim
fakülteleri başta olmak üzere pek çok farklı bölümden sayısız #akademisyen bu
seferberliğin içinde. İş dünyası da edinilen bilgiler ve geliştirilen çözümler
ışığında sunduğu hizmetleri iyileştiriyor ve çeşitlendiriyor. Yeniliklerin
anlatılması ve anlaşılması ise bu dinamik dünyanın en önemli konularından biri
hatta birincisi. Uzun tarifler, kapsamlı reçeteler sözcüklerin ilk harflerine
indirgenip, bu harfler peş peşe dizilince bilinen sözcüklere yepyeni anlamlar,
yaklaşımlar, modeller hatta çözümler yükleniyor.İyi bir etkinlik
ortaya koymak istiyorsanız, çareniz SMART...Projenizin sağlam
temelleri olmasını istiyorsanız, çözüm DRIVE...Toplantıların başlı
başına zaman kaybı olmaması için önerilen PAINT... Peki nedir bunlar?Sihirli
sözcükler, sihirli harfler…Giderek önemi artan
#kişiselleştirme[1]
arzusu, iş dünyasının basma kalıp çözümler ile başarı kazanmasına izin
vermiyor. Günümüzde herkes “kendine özel” olanın peşinde, “her derde deva”
olana dönüp bakan yok.Etkinlik sektöründe
dünya devi şirketler için #marka değerine yatırım niteliğinde bir #etkinlik
planlanırken öncelikle “akıllı” olmak gerekiyor, yani SMART sözcüğü devreye
giriyor.S harfi, dilimizde
“kendine özgü” anlamına gelen #specific için kullanılıyor, sıradan olmamak
gerektiğini ifade ediyor.M harfi ise #measurable
için kullanılıyor ve “ölçülebilirlik” anlamına geliyor. Özetle “başarılı olup
olmadığınızı ölçmek için önceden belirlenen kriterleriniz yoksa o işi değerlendirmeniz
de mümkün değildir hatta hiç yapmasanız da olur” yaklaşımı söz konusu
oluyor. A harfi ise farklı
kaynaklarda #achievable veya #attainable olarak geçiyor ve sırasıyla
“başarılabilir” veya “elde edilebilir” kavramlarına karşılık geliyor.R harfi ise hikmeti
kendinden menkul bir başka sihirli harf, #realistic sözcüğünü ifade ediyor ve
“gerçekçi” anlamına geliyor.Söz harf olan T ise
#Time ya da #TimeBound sözcüğünden geliyor, “zaman” ya da “zamanlama” olarak
SMART kavramını bütünlüyor.
DRIVE mı
dediniz, sürün gitsin…
Sihirli sözcüklerdenilince akla gelen bir diğer kavram da İngilizce “sürmek” anlamına gelen
DRIVE. Özellikle bir projenin sağlam temellere oturması ve sağlıklı işlemesi
arzu ediliyorsa bu sihirli sözcükteki her harfin verdiği ipucunun mutlaka
gözetilmesi gerekiyor.D harfi
“tanım/tanımlamak” anlamına gelen #define ile ilişkili. Düzenlenecek etkinlik
ile erişilmesi arzu edilen hedefin tarif edilmesi gerektiğini anlatıyor. Bunun
da yazılı yapılması öneriliyor, malum “söz uçuyor, yazı kalıyor”!R ise
“araştır/araştırmak” anlamındaki #research ile bağlantılı. Etkinliğin sağlaması
beklenen faydaların önceden araştırılması ve gerekiyorsa etkinlik planı
üzerinde düzenlemelere gidilmesinin önemine işaret ediyor.I harfi #innovate
sözcüğünden geliyor, “yenilik yapmak” ile “yenileştirmek” arasında pek çok türdeş
anlam barındırıyor. Kısaca etkinlik dünyasında daha önce yapılmamış olanın
değerini ifade ediyor, değişikliklerin bile kazanca dönüştürülebileceğinin
ipuçlarını veriyor.V harfi günümüzün en
önemli iletişim aracı olan “görsellik” yani #visualize kavramını ifade etmek
için kullanılıyor. Sunumdan reklama, haber bülteninde sahne tasarımına her
alanda görsel iletişimin önemi vurlanıyor.E ise #execute
sözcüğünü ifade ediyor ve dilimizde “yapmak” ya da “uygulamak” anlamına
geliyor.Bütün bu
hatırlatmaların yanıtları, sihirli harflerin açıklamaları bir araya geldiğinde
de projeniz ortaya çıkıyor, herkesin kolaylıkla anlayacağı bir hale
geliveriyor.
Verimli
toplantılar için boyamak yeter...
Toplantıların vakitkaybına dönüştüğünü düşünüyorsanız yine sihirli harfler arasında seçecekleriniz
ile çare bulmanız mümkün. Verimli toplantılar için seçmeniz gereken sihirli
sözcük; boyamak anlamına gelen PAINT...P harfi “hazırlık”
anlamına gelen #preparation sözcüğünün ilk harfi. Elini kolunu sallayarak
toplantıya gidilmemesi mesajını barındırıyor, belki de zaman kaybını ortadan
kaldırmanın en önemli ipucunu veriyor.A harfi #agenda
sözcüğünden geliyor ve “gündem” yani toplantının içeriği ve akışını ifade
ediyor. Verimli toplantı yolunda bir başka önemli ipucunu barındırıyor.I harfi “katılım”
anlamına gelen #involvement için kullanılıyor. Sadece fiziki katılım değil, çalışmaya
katılımcı olmanın ve toplantı konusuna katkıda bulunmanın önemini anlatıyor.N ise #notes sözcüğünden
geliyor ve kayıt tutmanın önemini “notlar” sözcüğü ile hatırlatıyor.
Toplantının yeri, zamanı, süresi, katılımcı listesi ve kimin ne söylediği gibi
pek çok detayı barındıran dokümanın çok değerli bir yol haritası olduğunu
vurguluyor.T harfi #task için
kullanılan ve “görev” anlamına gelen bir başka sihirli harf. Toplantı notundaki
bilgilerin yanı sıra hangi görevin ne zaman yapılmasının/tamamlanmasının
planlandığı, kimlerin sorumluluk üstlendiği de bu kısımda yer alıyor.Pazarlama dünyası ve
onu aydınlatan iletişim güneşi, sektörün profesyonellerine sihirli sözcükler
ile ilham veriyor. Daha iyiye ve daha güzel varabilmeleri için gözlerinin
önünde uçuşan sihirli harfler yolluyor. İş, biz o harflerden hangilerini
biliyor, ne kadar yararlanıyoruz...Dilerim hepsinden yararlanacağımız ve her birinin hakkını vereceğimiz günlerimiz olur.
Event News Köşe Yazarları'nın görüşleri kendilerine aittir. Event News, tüm dünya görüşlerine, yaşam tarzlarına, kişisel seçimlere ve fikirlere eşit mesafede yayın politikasına sahiptir.