Meme kanseri farkındalığını artırmak için yürüttüğünüz kampanyalar hakkında neler söyleyebilirsiniz?Türkiye Meme Vakfı olarak kurulduğumuzdan buyana 2 büyük kampanya yürüttük. Birincisi Vakfımıza gelir yaratmak amaçlı, değerli sanatçımız Filiz Akın’la “Sarı Bilezik Kampanyası” diğeri de farkındalığı artırmak amaçlı 2006 yılından bu yana devam ettirdiğimiz“Farkındayım Korkmuyorum Kampanyası” dırVakfınız, toplumsal dayanışmayı artırmak için ne tür etkinlikler düzenliyor?Farkındayım Korkmuyorum kampanyasını hayata geçirdiğimiz ilk günden bu yana meme kanseri ve erken teşhisin önemini vurgulamak ve toplumsal farkındalığı artırmak için bir çok etkinlik düzenledik. Hiç birini tek başımıza yapmadık, mutlaka paydaşlarımız ve destekçilerimiz oldu. Konserler düzenledik, seminerler verdik, flash mob gösteriler yaptık, televizyon dizilerinde konunun vurgulanmasını sağladık.Gönüllülerin rolü nedir ve onlardan nasıl faydalanıyorsunuz?Farkındayım Korkmuyorum kampanyası “0” lira bütçeyle başlamış bir kampanyadır. Tamamen gönüllü desteklerle hayata geçirilerek bireysel ve kurumsal katkılarla sürdürülmektedir.En önemli gönüllü kaynağımızı 2007 yılında başlattığımız “Meme Sağlığı Akran Eğitimi Projesi” ile yarattık. 3000 bine yakın gönüllü Sağlık Meslek Lisesi ve üniversitelerin Sağlık Bilimleri öğrencisini eğiterek onların 60 000’e yakın genç kızımıza ulaşmalarını sağladık.Eğitim programlarınızın içeriği nedir ve katılımcılara neler kazandırmayı hedefliyorsunuz?Eğitim programlarımızı 2’ye ayırabiliriz. Eğitici eğitimleri ve Meme Sağlığı & sağlıklı Yaşam seminerleri. Eğitici eğitimlerimizle kişiyi meme sağlığı konusunda başkalarını eğitebilecek gerekli bilgilerle donatıyor onların toplumda farkındalık yaratmalarını sağlıyoruz. Ağırlıklı olarak kurumsal firmalarda çalışanlara yönelik düzenlediğimiz Meme Sağlığı seminerlerimizle de kadınlarımızın meme kanseri ve erken teşihisin önemi hakkında gerekli tüm bilgileri edinmelerini sağlıyoruz. Vakfınızın hedef kitlesi kimlerdir ve bu kitleye ulaşmak için hangi stratejileri kullanıyorsunuz?Vakfımızın hedef kitlesi başta genç nesil ve tabii ki tüm kadınlarımızdır. Bunun için amaç ve hedeflerimize uygun bireysel ve kurumsal işbirlikleri yapıyoruz. Projeler geliştiriyoruz. Sosyal medyayı etkin kullanıyoruz.Vakfınızla bağlantılı olarak paylaşılan en etkileyici veya ilham verici hikayeler nelerdir?Bir sivil toplum örgütü olarak faaliyetlerimizin desteklenmesi son derece değerli. Kuruluşumuz sonrası annesini meme kanserinden kaybeden Sayın Boni Salis uluslararası bir maratona katılarak kazandığı ödül ile vakfımıza ilk mamografi cihazını almıştır. Bu sayede yıllar içerisinde binlerce imkanı olmayan kadınımızın ücretsiz taramaları yapılmıştır. Akabinde bu yönde bağışçı sayımız artmıştır.Düzenlediğimiz eğitim programlarının etkisini elimizden geldiğince ölçümledik. Meme Sağlığı Akran Eğitimi projemize katılanların neredeyse tamamına ön ve son testler uygulayarak etkiyi ölçtük. Eğitim öncesi bilgi düzeyi %3 olan kızlarımızın 40 dakikalık eğitim sonrası bilgi düzeylerinin ortalama %95’e çıktığını tesbit ettik. Ayrıca gönüllü eğiticilerimizin erişimi sonrası 8 meme kanseri tanısı konulan hikaye ile karşılaştık. Böylece ne kadar doğru bir proje yürüttüğümüzü görmüş olduk.Önümüzdeki yıllarda vakfınızın hedefleri ve projeleri nelerdir?Hedefimiz her zaman daha fazla kadınımıza ulaşmak ve onların korkmadan düzenli kontrollerini yaptırmaları için gerekli farkındalığı artırmak. Bunun için eğitim faaliyetlerimize devam etmek ve meme sağlığı konusunda doğru bilgiye erişimi kolaylaştırmak.Meme sağlığı konusunda sanat ve kültürü nasıl entegre ediyorsunuz?Yıllar içerisinde önemli sanatçılarımızla işbirliği yaptık. Konserler ve etkinlikler düzenledik.Sosyal medyayı ve diğer iletişim araçlarını nasıl kullanıyorsunuz?Etkin kullanmaya çalışıyoruz. Sosyal medya hesaplarımızdan sürekli meme sağlığı bakımında önem arzeden bilgileri videolarla paylaşıyoruz. Kadınlarımızın hoşuna giden çekilişler düzenleyerek dikkat çekmeye çalışıyoruzMeme sağlığı konusunda toplumsal algıyı değiştirmek için hangi adımları atıyorsunuz?Meme kanseri ülkemiz kadınları arasında en sık görülen kanserlerin başında geliyor. Kadınlarda görülen her 4 kanserden birisini meme kanseri oluşturuyor. Ülkemizde her yıl ortalama 25 bin kadına meme kanseri teşhisi konuluyor. Ülkemizde meme kanseri teşhisi konulan her 5 kadınımızdan1’i, 40 yaş altında. Batı Avrupa ülkelerinde 40 yaş altında meme kanseri görülme sıklığı yüzde 6-7 oranlarındayken ülkemizde bu oran yüzde 20 civarında. Bu gerçeğin algılanmasını sağlamak için çalışıyoruz. Kadınlarımızın korkularını yenerek düzenli kontrolleriniz ihmal etmemeleri gerektiğini anlatıyoruz. Meme kanserinin erken teşhis edilirse %98 tedavi edilebilir bir hastalık olduğunu ve sağlıklı yaşam tercihleri sayesinde risklerini %50 oranında azaltabileceklerini vurguluyoruz.Türkiye Meme Vakfı olarak amacımız toplumu genç yaşlardan itibaren meme sağlığı konusunda bilinçlendirmek ve koruyucu sağlık bilincinin gelişmesine katkıda bulunmakSarı Bilezik ve Farkındayım Korkmuyorum projeleri çok ses getiren projeler oldular. Bu projeler hakkında neler söyleyebilirsiniz ?2005 yılında Filiz Akın ile Sarı Bilezik Kampanyası –ABD’de Lance Armstrong tarafından başlatılan sarı bileziklerle kanserle mücadele projesi, Sayın Filiz Akın önderliğinde ve Migros desteği ile başlatılarak 1 000 000 adet bilezik satılmıştır. Elde edilen gelir ile;Vakfın tanı merkezine bir adet ultrasonografi cihazı alınmıştır. 5000 kadına ücretsiz mamografi hedefi ile tarama projesi yürütülmüştür.Farkındayım Korkmuyorum KampanyasıTürkiye Meme Vakfı misyonu doğrultusunda Türkiye’de meme sağlığı bilincinin geliştirilmesi ve erken teşhis olanaklarının yaygınlaştırılması için 2006 Mayıs itibariyle “FARKINDAYIM – KORKMUYORUM” kampanyası ile harekete geçti.Kampanyanın amacı;Türkiye’de· Meme sağlığı ve meme kanseri konusunda, başta gençlerimiz olmak üzere toplumu bilgilendirmek,· Meme kanseri ve en önemli erken teşhis yöntemi olan mamografi hakkında, hedef kitleyi bilinçlendirmek,· Kurumsal ve bireysel destek sağlayarak, erken teşhis olanaklarını yaygınlaştırmak,· Meme sağlığı konusunda en etkin ve sürekli bilinçlendirme kampanyası olmak
Röportaj
Yayınlanma: 29 Kasım 2024 - 16:24
DENİZ GÖK İLE İŞİN EHLİ | KONUK: FEZA SENGEL (MEME KANSERİ FARKINDALIK ÖZEL RÖPORTAJI)
Meme kanseri hakkında kısa ve net bilgiler. Erken Teşhis hayat kurtarır. Neler yapmalıyız ? Deniz Gök'ün sunduğu, Feza Sengel'in konuk olduğu "İşin Ehli" programı, yeni bölümü ile sizlerle. Bu bölümüzde meme kanseri hakkında kısa ve net bilgiler ediniyoruz ve "farkındayım, korkmuyorum" diyoruz. Unutmayalım ki, erken teşhis hayat kurtarır. Sağlığınız için izlemeyi unutmayın.
Röportaj
29 Kasım 2024 - 16:24
İlginizi Çekebilir