“Biz; aklımız yettiğince müşteriyi iyi anlamaya ve markanın doğru platformda, doğru bir dille hedef kitlesine dokunmasını sağlamaya gayret ediyoruz. Etkinliğin tüm süreçlerini iyi planladıktan sonraki en çok mesai harcadığımız yer burası, sahadaki uygulama kısmı zaten en güçlü olduğumuz konu oluyor.” Etkinlik Endüstrisi’nin tek ve güçlü sesi Event News’in Haziran konuğu We MICE Event’in kurucusu Ercan Kaya oldu. Ercan Bey’e bu yıl 6. Yılını kutlayan We MICE’ın iş ve planlama süreçlerini, sektöre olan yaklaşımı ve ajansın hedeflerini sorduk.Ercan Bey, ilk kez röportaj yoluyla bilgi sahibi olacak okuyucularımız için, sizi tanıyabilir miyiz?Kocaeli Üniversitelerinde Turizm Otelcilik ve Balıkesir Üniversitesi Turizm Seyahat İşletmeciliği lisans programlarını bitirdikten sonra, İspanya’nın Sevilla şehrinde çeşitli otel ve restoranlarda 6 aylık staj programını tamamladım. 2003 yılından 2014 yılına kadar etkinlik sektörünün lider firmalarında proje yöneticisi olarak çalıştım ve son ayrıldığım firmada da 4 yıl direktörlük görevi yaptım.Daha sonra tüm bu eğitim ve iş hayatımdaki kazanımlarımı, tecrübelerimi ve hayallerimi yanıma alarak 2014 senesinde We MICE’ı kurdum. 6 yılın sonunda We MICE sektörün etkinlik alanındaki her ihtiyacına karşılık verebilen, her biri alanında uzman güçlü kadrosuyla, çok uluslu onlarca markaya yüzlerce farklı proje hayata geçirmiş, yenilikçi, dinamik ve yaratıcı bir etkinlik yönetimi firması haline geldi.Özel hayattaki mutluluğun insan hayatındaki tüm başarıları beslediğini düşünen biri olarak, eşimin, dört yaşındaki oğlumun ve ailem gibi gördüğüm ekip arkadaşlarımın katkısını da söylemeden geçemeyeceğim. We MICE, birçok önemli markaya hizmet sağlayan ve özellikle MICE organizasyonları konusunda, önemli operasyonlara imza atıyor. Biraz We MICE’ın yapısından söz eder misiniz? We MICE aslında nasıl bir markadır?MICE sektörünün tüm faaliyet alanlarına dokunan ve o alanda uzmanlaşmış güçlü bir kadromuz var. Yani ekibimizin bir kısmı kurumsal toplantı ve davet organizasyonu konusundaki ihtiyaçlara cevap verirken, başka kısımları da gençlik, müzik, spor etkinlikleri ve festivaller konusunda projeler yönetiyor. Aslında biz tüm etkinleri bir süreç yönetimi olarak değerlendiriyor, etkinliğin konusu olan dinamiklere hakim olduğumuzu düşünüyoruz.Bu anlamda sektörün bir sınırı olmadığını düşünüyoruz ve içinde ‘’etkinlik’’ olan, değer katabileceğimiz her proje için yaratıcı fikirler geliştirip sahada uyguluyoruz.Gelişimimizin ve sürdürülebilir olması adına en büyük yatırımı her zaman insan kaynağına yapıyoruz. Mimarlıkta taşlardan örülü kemeri ayakta tutan kilit taşı vardır. O taş olmadan yapı ayakta duramaz. Kurumlar için de o kilit taşı ‘’insana değer’’dir.Özetle bizim alamat-i farikamız ekibimizdir. Firmanın ismini belirlerken bile biz olmanın gücünden yola çıkarak WE Mice markasını oluşturduk. Kurum içinde de hiyerarşiden tamamen uzak lineer bir yapı kurduk. Herkesin yönetimde söz sahibi olduğu, yetki ve sorumlukların da bu doğrultuda dağıtıldığı bir kurum kültürümüz var.Yani biz büyük şirket olmak için değil, iyi iş üreten bir şirket olmak için çalışıyoruz.MICE operasyonları, çok önemli hazırlık süreçleri gerektiren bir iş. Her bir projeye nasıl hazırlanıyorsunuz?Öncelikle markanın ihtiyacını anlamakla başlıyoruz işe, müşterinin beklentisini anlamak doğru iş teslim etmek için en kritik nokta bence. Sektördeki en büyük yanlışlardan biri müşteriye en rahat çalıştığı mekanı, en çok kar elde ettiği dekoru, ezbere bildiği işleri önermek oluyor. Kolayımıza geliyor çünkü.Biz; aklımız yettiğince müşteriyi iyi anlamaya ve markanın doğru platformda, doğru bir dille hedef kitlesine dokunmasını sağlamaya gayret ediyoruz. Etkinliğin tüm süreçlerini iyi planladıktan sonraki en çok mesai harcadığımız yer burası, sahadaki uygulama kısmı zaten en güçlü olduğumuz konu oluyor. Her bir operasyona çok sayıda kişi alanda görev alıyor. Ekip koordinasyonu konusunda ne tür bir işleyiş söz konusu?Etkinlik hizmeti tamamen insan temelli bir iş olduğu için ekip yönetimi bu işin en hassas noktalarından biri bence.Bu konuda mümkün olduğunca sahada çalıştığımız genç arkadaşlarımızın haklarını koruyarak, onlara rahat bir çalışma ortamı hazırlamaya çalışıyor ve projeyi sahiplenmelerini sağlıyoruz. Görev ve sorumlulukları belirlerken ekip arkadaşlarımızın güçlü olduğu yönlerini ve yeteneklerini göz önünde bulundurarak, doğru kişiye doğru işi vermeye gayret ediyoruz.Biliyoruz ki işini seven ve güler yüzlü bir ekiple birlikte yapılan işler her zaman daha verimli sonuçlar getiriyor.Etkinlikler, aynı zamanda ses ve ışık tasarımlarının da öne çıktığı detaylar gerektiriyor. Bu konuda özel bir çalışma sergiliyor musunuz? Hangi teknolojilerden yararlanıyorsunuz?Teknoloji işimizin önemli enstrümanlarından biri ve hatayı hiç kabul edemediğimiz bir alan olduğu için bu konuda özellikle çok titiz davranıyoruz. Dünyadaki etkinlik teknolojileri konusundaki tüm gelişmeleri takip ediyor, bu yenilikleri projelerimize entegre etmeye çalışıyoruz.Her yeni nesil etkinlik ajansı gibi biz de zamanı yakalayan, yenilikçi etkinlikler tasarlamak için tüm gücümüzle çalışıyoruz.Event ve MICE projelerinin püf noktası size göre nedir? Herkes Event’ci olabilir mi?Etkinlik her şeyden önce sosyal bir faaliyet olduğu için, bu sektörde hizmet vermenin en önemli kuralı da aslında bu sosyal faaliyeti yönetebilecek, yön verebilecek kadar iletişim becerisine sahip olmaktır. Bazen bu iletişim becerisi toplumun her sosyal sınıfından insanla iyi iletişim kurabilmeyi de gerektirir. Bununla birlikte eventçi, planlı çalışabilen, yeniliklere açık, sürekli kendini geliştiren, kriz yönetebilen, çözüm üretebilen biri olmalı.Özetle herkes eventçi olabilir demek mesleğimizi biraz hafife almak olur bence.Bir süredir sektör olarak ekonomik manada zor günler geçiyoruz. Bu süreçlerde adını koyduğunuz her operasyonu başarıyla gerçekleştirdiniz. Hatta en son Turizm Filmleri Festivali’ni organize ederek önemli bir operasyona imza attınız. Piyasanın en zorda olduğu dönemlerde etkinlikleri organize etmek zor mu?Etkinlik sektörü gerçekten hiç bu kadar büyük bir kriz görmemişti. Zaten oldukça kırılgan ve her spekülasyondan kolayca yara alan bir sektörde olduğumuzu biliyorduk ama bu seferki krizin faturası hepimiz için ağır oldu.Elbette bu koşullar altında etkinlik yapmak her zamankinden daha zor oluyor ama işimizin bize öğrettiği en önemli şeylerden biri içinde bulunduğumuz koşullara kolay ayak uydurmak olduğu için üstesinden gelebildiğimizi düşünüyorum.Online etkinlikler konusunda da altyapı ve insan kaynağı yatırımlarımızla bu süreçte çok fazla dijital lansman, webinar ve online motivasyon etkinliği yaptık.Her yıl mayıs ayında, Turizm Bakanlığı’nın desteğiyle yaptığımız, Uluslararası Turizm Filmleri Festivali, her yıl 20 üye ülkede düzenlenen Turizm temalı filmlerin yarıştığı önemli bir organizasyondu. Bu organizasyonda dünyanın farklı ülkelerinden ülkemize gelen yönetmen, yapımcı, televizyoncu ve turizm otoritelerinden oluşan misafirlerimizin tüm seyahat süreçlerini organize ettik. Organizasyonun finalini Kapadokya’da Göreme Açık Hava Müzesi’nde organize ettiğimiz ödül töreni ile yaptık. Organizasyonun sorumluluğu çok ağır olsa da, ülke tanıtımına katkı sağlamış olmanın verdiği gurur bizim için tarif edilemez.Etkinlik Endüstrisi’nin geleceği hakkında öngörüleriniz nelerdir?Türkiye’de MICE sektörü turizmin en önemli kollarından biri haline geldi, tüm ticari alanlarda olduğu gibi MICE sektörü de siyasi ve ekonomik gelişmelerden fazlasıyla etkileniyor. Bu konuda bir engel oluşmadığı durumda zaten çok gelişime açık, dinamik bir sektördeyiz. Sektörü bir araya getiren ve dayanışmayı destekleyen Event News gibi yayın araçları da gelişme katkı sağlamaya devam edecektir.Bence 2022 yaralarımızı sardığımız, pazarın büyüdüğü, festivallerle ve etkinliklerle dolu bir yıl olacak.Size göre Etkinlik Endüstrisi’nin başarılı ve başarısız olduğu konular nelerdir? Ya da şu konular düzenlenebilirse daha iyi oluruz dediğiniz noktalar var mıdır?Sektörün en büyük eksiğinin eğitim olduğunu düşünüyorum. Bu konuda eğitim veren kurumların çok az olması bir yana, böyle bir talebin de oluşmadığını görüyorum. Uzun süredir bir eğitim kurumunda pazarlama eğitiminin alt başlığı olarak etkinlik pazarlaması konusunda eğitim veriyorum. Bu eğitimlerden de gördüğüm, yeni mezunların sektöre yoğun bir ilgisi var ama sahada öğrenilen bilginin iyi bir etkinlik profesyoneli olmak için yeterli olacağı algısı var.Bunun köklü bir hata olduğunu düşünüyorum, bu sektörü ileriye götürecek en büyük itici güç eğitimli ve donanımlı profesyonellerdir. Bu alanda yapılan yatırımların artması hem etkinlik yönetim firmalara katkı sağlayacak, hem de hizmet verdiğimiz kurumsal markalar gözünde olumlu bir algı yaratacaktır.We MICE bu yıl 6. Yılını kutluyor. 6 yıl öncesi ile bugünü karşılaştırdığınızda neler değişti?Aslında somut olarak çok şey değişti tabii, sektördeki en büyük markalar için binlerce kişinin katıldığı büyük etkinlikler yaptık, güçlendik, büyüdük, geliştik ama anlayışımız hiç değişmedi. Heyecanımızı, motivasyonumuzu, işimize olan saygımızı hiç kaybetmedik.En büyük hedefimiz şuan olduğu gibi, bu sektörde her zaman yaratıcı projeler üreten, güvenilir, yenilikçi bir etkinlik ajansı olarak anılmak.
Röportaj
Yayınlanma: 18 Haziran 2021 - 07:45
Ercan Kaya: "Biz büyük şirket olmak için değil, iyi iş üreten bir şirket olmak için çalışıyoruz"
Röportaj
18 Haziran 2021 - 07:45
İlginizi Çekebilir