“Yeni ses getirecek projeler ve hayaller
peşinde koşarak alışılagelmişin dışında etkinliklere imza atma çabasındayız. Bu
hem hizmet kalitemizde hem de hizmet verdiğimiz kişi ve kurumların gelişmesinde
ve bizlere de katkı sağlamaktadır. İleriki projelerde bunu daha da hissedilir
bir şekilde sunmak üzere ekibimiz ile çalışmalarımıza devam edip daha çok
tercih edilir olma peşindeyiz.” Bu sözler, İstanbul’da faaliyetlerini sürdüren,
kurumsal konsept davetler ile konsept düğünler tasarlayan Event & Wedding
Planner Funda Kara’ya ait. Funda Hanım, gerçekleştirdiğimiz keyifli röportajda
çok önemli konulara değindi. Funda
Hanım sizi ve Funda Kara Events’i tanıyabilir miyiz? İlk ve orta öğrenimimi Terakki Vakfı Özel Şişli Terakki Lisesi’nde tamamladıktan sonra, yine küçük yaşlarda başladığım müzik ve bale eğitimim ve ardından Marmara Üniversitesi Müzik Ana sanat dalındaki yüksek öğrenimim sonrasında hizmet sektöründe birçok etkinlikte yer aldım ve 10 yılı aşkın bir süre de kurumsal şirket deneyimim oldu. Sanki hayatımın akışı, aldığım eğitimler ve yaptığım işler beni bugünlere hazırlamak içinmiş. O süreçte de sektörün profesyonelleri dostlarımın da desteği ve teşvikiyle kendi firmamı kurdum. ‘Funda Kara Events’ olarak deneyimli ekibimizle, kişi ve kurumların organizasyonlarına değer katan, fark yaratan, unutulmayacak organizasyonlar hazırlayan bir etkinlik planlama firması olarak hizmet vermekteyiz.Funda
Kara Events olarak ne tür projeler geliştiriyorsunuz?Kurumsal firmaların etkinlikleri, yerli ve yabancı düğün organizasyonları,
doğum günü ve kişiye özel temalı partiler için konsept projelerini ekibim ile
birlikte tasarlıyor ve uyguluyoruz. Davet sahiplerinin ihtiyaçları
doğrultusunda, hayallerindeki daveti gerçeğe dönüştürmek için deneyim, yetenek
ve tutkuya sahip ekibimiz ile gerçekleştirdiğimiz organizasyonlara değer katıp,
farklı olmasını sağlıyoruz. Tasarım kısmında dünyadaki trendleri yakından takip
eden profesyonel bir ekiple çalışıyorum. Şirketinizin
gerek sektör içinde ve gerekse ülkemiz genelinde elde ettiği deneyimlerden ve
kazanımlarından söz eder misiniz?Yeni ses getirecek projeler ve hayaller
peşinde koşarak alışılagelmişin dışında etkinliklere imza atma çabasındayız. Bu
hem hizmet kalitemizde hem de hizmet verdiğimiz kişi ve kurumların gelişmesinde
ve bizlere de katkı sağlamaktadır. İleriki projelerde bunu daha da hissedilir
bir şekilde sunmak üzere ekibimiz ile çalışmalarımıza devam edip daha çok
tercih edilir olma peşindeyiz.Event
sektörü sizin için ne ifade ediyor?Yapmaktan en keyif aldığım iş. Her zaman işim
bu olmalı diyorum. Vermiş olduğumuz hizmetlerde, insanların hayallerini ve
beklentilerini sunmaktan mutlu oluyorum. Gerçekleştirdiğimiz organizasyonlarda
en ince detayına kadar planlamaktan ve her aşamasını takip etmekten keyif
alıyorum. Başarılı
bir etkinliği nasıl tanımlarsınız?Her
şeyin öncesinde mutlak bir ekip çalışma mantığı ve disiplinli hareket etmek, bunun
yanı sıra tabii ki çok iyi planlama söz konusu. Birlikte omuz omuza çalıştığınız
dekor ve teknik firmanın bu konuda oldukça deneyimli olması çok önemli. Organizasyonun
kusursuz akışı için tam bir fikir birliği içinde hareket etmeniz gerekiyor. Tabi
ki bunun yanı sıra etkinliği yaptığınız mekanın da hizmeti oldukça önem taşıyor.Etkinlik
projelerinin hazırlık evrelerinden söz eder misiniz? Bazen bir etkinlik için aylar gerekiyor, bazen de günler. Söz
konusu projelerin son dönemlerde ne zaman geleceği açıkça hiç belli olmuyor. Yukarıda
bahsettiğim gibi her alanda güvenilir ve işinin ehli çözüm ortaklarımız var ve
bu bizi çok rahatlatıyor.Düğün organizasyonları açısından da bakacak
olursak. Çiftler genelde evlilik kararı aldığı andan itibaren bize başvuruyorlar,
her detayı onlar adına istekleri doğrultusunda planlayıp bunun üzerine de kendi
projelerimizi ilave ediyoruz. İhtiyaçları bildiğimiz için de daha ekonomik
çözümler üretiyoruz.Bir profesyonelle çalışmak hem zaman hem
de para tasarrufu sağlıyor. Tecrübemize güveniyor, tüm bu detaylar için
onları doğru yönlendireceğimize inanıyorlar ve en özel günlerini bize teslim
ediyorlar. Bu iş kalpten ve tutkuyla yapılacak bir iş. Başarının başka türlü
elde edileceğine inanmıyorum. Önceliğimiz; müşteri memnuniyeti ve kaliteli hizmet
vermek.Müşterilerden
gelen briefleri yeterli buluyor musunuz? Ajanslarla sağlıklı briefler
paylaşıldığını düşünüyor musunuz?Misafirlerimle
samimi ortamlarda planlama yapmaya çok önem veririm. Onlar kendilerini ne kadar
rahat hissederlerse istek ve beklentilerini daha rahat anlayabilirim. Öncelikle
düğünleri ele alalım; sohbet ederek, kendilerini tanımaya çalışıyoruz, nasıl
tanışmışlar, nelerden hoşlanırlar, nasıl bir düğün hayal ediyorlar, onlar için
dekor mu daha önemli yoksa eğlence mi, öncelikleri ne olmalı bunu öğreniyoruz. Bazı
organizasyonlar da ajans ve acentalardan geliyor. Bu durumda da onların aldıkları
brief üzerinden hareket ediyoruz. Teklifimizin nokta atışı olabilmesi için
onları çok iyi dinleyip çözüm üretmemiz gerekiyor.İnsan
kaynağı, sektörün en temel konularından biri. Sizce başarılı bir etkinlikte
Süpervizör, Host ve Hostesler hangi kriterlere göre belirlenmeli?Bu konuda elimizde oldukça fazla alternatifler birçok part-time
hizmet veren firmalar mevcut. Fakat host, hostes ve supervisor olarak daha çok
bizim yetiştirdiğimiz kişiler ile çalışmaktayız. Bu bir ekip işi ve misafirler
mekana geldiğinde ilk onlar karşılıyor. Müşteri memnuniyetini ilk
sergileyeceğimiz bir alandan bahsediyoruz. Event
Sektörünün, ülkemizde yeterince kurumsallaştığına inanıyor musunuz?Event
sektöründe kurumsallaşmak çok kolay değil. Kurumsal kültürün bizim sektörde
yaratıcılığı olumsuz etkileyeceğini düşünüyorum.Ülkemizde
gerçekleştirilen etkinlik projeleri hakkında ki genel görüşlerinizi alabilir
miyiz? Yeterli kaliteye sahip olduğunu düşünüyor musunuz? ve hedeflenen
izleyici kitlesine hizmet verilebiliyor mu? Her
alanda olduğu gibi düğün sektörü de oldukça gelişti. Türkiye özellikle İstanbul,
Bodrum ve Antalya son yıllarda uluslararası düğünler için popüler destinasyon
düğün merkezleri haline geldi. Biz de ağırlıklı olarak destinasyon düğünleri ve
kurumsal konsept davetlerin planlama ve tasarımı üzerine yoğunlaştık. Gayet
başarılı etkinlikler yapıyoruz. Gerek planlama, gerek dekor ve teknik anlamda
her bir meslektaşım ve malzeme tedarik zincirindeki firmalar ile birbirimizle rekabet
ortamında hızlı bir yol alıyoruz. Bugüne kadar düğünlerini organize ettiğimiz
İngiltere, Kanada, Pakistan, Hindistan, Irak, İran, Kazakistan, Lübnan ve
Birleşik Arap Emirlikleri ve daha pek çok ülkeden gelen çiftlerimiz var.Event
Sektörü ve sektör aracılığıyla 60 farklı iş kolu, başarılı bir projenin hayata
geçmesi için yoğun çalışmalar sergiliyor. Sizce yapılan bu çalışmalar karşılığını
alabiliyor mu?Yapılan etkinlikler dahilinde birçok hizmet sağlayıcıları bu işten
kazanç elde ediyorlar. İnanılmaz emek sarf ederek çalışılıyor ve günümüz
şartlarında herkesin emeğinin tam karşılığını aldığını söylemek mümkün değil. Maalesef
ki rekabet yüzünden piyasadaki birçok hizmetin fiyatları düşük seviyede. Servis
sağlayıcıların çok olduğu bir ortamda hepimiz bu zorlukları yaşıyoruz. Çözümü
noktasında nasıl bir çalışma yapılmalı, kısa ve uzun vadede nasıl adımlar
atılabilir, düşünmek gerekiyor. Türkiye’de
yer alan etkinlik mekanlarının yeterli olduğunu düşünüyor musunuz? Alt yapı ve
konfor olarak dünya ile mukayese ettiğinizde neler söylersiniz?En
zorlandığımız konulardan biri mekan seçimi oluyor. Oteller ve birkaç özel alan
dışında etkinliğin düzenleneceği gerek kapalı gerekse açık alanlar yetersiz.
(ki bunların bazılarının da teknik altyapıları ve müşteriye dayattığı
tedarikçiler tartışılır). Otellerimiz dünya standartlarında bir hizmet kalitesine sahipler.
Mekanlarımız bu konuda çok esnek davranıyorlar, her an değişikliklere ilavelere
ve hizmet konusunda özverili çalışmaya hazırlar. Fiyat politikası olarak da
yabancıların ülkemizi seçmelerinde etkin rol alıyorlar. Pandemi
sürecini nasıl değerlendiriyorsunuz? Geleceğe dair görüşlerinizi alabilir
miyiz? İş hayatınızda neler değişti ya da değişecek?Tam birçok şey iyiye doğru gidiyor derken, Covid-19 ile başbaşa
kaldık. Bu sezon için güzel projelerimiz vardı. Onları da ertelemek durumunda
kaldık. Belli bir süre daha devam edecek gibi duruyor ve hiçbirimiz ne kadar
süreceği konusunda ne yazık ki bir öngörüde bulunamıyoruz. Dileğimiz bu virüsün
etkisini en kısa sürede kaybetmesi ve can kayıplarının daha fazla artmamasıdır.
Bu kriz süreci toplumda ve iş hayatımızda bir çok yeni düzenleme ve değişiklikleri
beraberinde getirecektir. Bu yeni düzenlemelere ve içinde bulunduğumuz yeni
çağa hızlı şekilde adapte olup yaratıcı fikirler üretenlerin ayakta kalacağını
düşünüyorum.
İçinde bulunduğumuz durumdan sürekli endişe duyarak bir şeyleri değiştirmemiz mümkün
değil. Nasıl ki yanlış değerlendirilen herhangi bir fırsat krize yol
açabiliyorsa, başarıyla yönetilmiş herhangi bir kriz de fırsata dönüşebilir. Buradaki
en önemli faktör böylesi durumlarla başa çıkabilme gücünüz. İşleri lehinize
çevirmek için de yeterince cesur ve atılgan olmanız gerekiyor. Fakat
herkesin kafasının karışık olduğu bir dönemde yapıcı aksiyonlar almak cesaret
vevizyon ister.Son
olarak ilave etmek istediğiniz konular var mıdır?İçinde bulunduğumuz bu dönemi, hayat planlarımızı yeniden gözden geçirmek için kullanabiliriz. Kötü şeyler yaşanırken, bir süreliğine durmak ve hayatımızın nereye gittiğini sorgulamak, buna kafa yormak için uygun dönemler. Yolumuza çıkan engellerle karşı karşıya kalmadığımız sürece genellikle bunları sorgulama ihtiyacı duymayız. Yaşadığımız olağanüstü durumlar bize gerek duyduğumuz uyanışı ve dönüşümü yaşamak için fırsat verebilir.
peşinde koşarak alışılagelmişin dışında etkinliklere imza atma çabasındayız. Bu
hem hizmet kalitemizde hem de hizmet verdiğimiz kişi ve kurumların gelişmesinde
ve bizlere de katkı sağlamaktadır. İleriki projelerde bunu daha da hissedilir
bir şekilde sunmak üzere ekibimiz ile çalışmalarımıza devam edip daha çok
tercih edilir olma peşindeyiz.” Bu sözler, İstanbul’da faaliyetlerini sürdüren,
kurumsal konsept davetler ile konsept düğünler tasarlayan Event & Wedding
Planner Funda Kara’ya ait. Funda Hanım, gerçekleştirdiğimiz keyifli röportajda
çok önemli konulara değindi. Funda
Hanım sizi ve Funda Kara Events’i tanıyabilir miyiz? İlk ve orta öğrenimimi Terakki Vakfı Özel Şişli Terakki Lisesi’nde tamamladıktan sonra, yine küçük yaşlarda başladığım müzik ve bale eğitimim ve ardından Marmara Üniversitesi Müzik Ana sanat dalındaki yüksek öğrenimim sonrasında hizmet sektöründe birçok etkinlikte yer aldım ve 10 yılı aşkın bir süre de kurumsal şirket deneyimim oldu. Sanki hayatımın akışı, aldığım eğitimler ve yaptığım işler beni bugünlere hazırlamak içinmiş. O süreçte de sektörün profesyonelleri dostlarımın da desteği ve teşvikiyle kendi firmamı kurdum. ‘Funda Kara Events’ olarak deneyimli ekibimizle, kişi ve kurumların organizasyonlarına değer katan, fark yaratan, unutulmayacak organizasyonlar hazırlayan bir etkinlik planlama firması olarak hizmet vermekteyiz.Funda
Kara Events olarak ne tür projeler geliştiriyorsunuz?Kurumsal firmaların etkinlikleri, yerli ve yabancı düğün organizasyonları,
doğum günü ve kişiye özel temalı partiler için konsept projelerini ekibim ile
birlikte tasarlıyor ve uyguluyoruz. Davet sahiplerinin ihtiyaçları
doğrultusunda, hayallerindeki daveti gerçeğe dönüştürmek için deneyim, yetenek
ve tutkuya sahip ekibimiz ile gerçekleştirdiğimiz organizasyonlara değer katıp,
farklı olmasını sağlıyoruz. Tasarım kısmında dünyadaki trendleri yakından takip
eden profesyonel bir ekiple çalışıyorum. Şirketinizin
gerek sektör içinde ve gerekse ülkemiz genelinde elde ettiği deneyimlerden ve
kazanımlarından söz eder misiniz?Yeni ses getirecek projeler ve hayaller
peşinde koşarak alışılagelmişin dışında etkinliklere imza atma çabasındayız. Bu
hem hizmet kalitemizde hem de hizmet verdiğimiz kişi ve kurumların gelişmesinde
ve bizlere de katkı sağlamaktadır. İleriki projelerde bunu daha da hissedilir
bir şekilde sunmak üzere ekibimiz ile çalışmalarımıza devam edip daha çok
tercih edilir olma peşindeyiz.Event
sektörü sizin için ne ifade ediyor?Yapmaktan en keyif aldığım iş. Her zaman işim
bu olmalı diyorum. Vermiş olduğumuz hizmetlerde, insanların hayallerini ve
beklentilerini sunmaktan mutlu oluyorum. Gerçekleştirdiğimiz organizasyonlarda
en ince detayına kadar planlamaktan ve her aşamasını takip etmekten keyif
alıyorum. Başarılı
bir etkinliği nasıl tanımlarsınız?Her
şeyin öncesinde mutlak bir ekip çalışma mantığı ve disiplinli hareket etmek, bunun
yanı sıra tabii ki çok iyi planlama söz konusu. Birlikte omuz omuza çalıştığınız
dekor ve teknik firmanın bu konuda oldukça deneyimli olması çok önemli. Organizasyonun
kusursuz akışı için tam bir fikir birliği içinde hareket etmeniz gerekiyor. Tabi
ki bunun yanı sıra etkinliği yaptığınız mekanın da hizmeti oldukça önem taşıyor.Etkinlik
projelerinin hazırlık evrelerinden söz eder misiniz? Bazen bir etkinlik için aylar gerekiyor, bazen de günler. Söz
konusu projelerin son dönemlerde ne zaman geleceği açıkça hiç belli olmuyor. Yukarıda
bahsettiğim gibi her alanda güvenilir ve işinin ehli çözüm ortaklarımız var ve
bu bizi çok rahatlatıyor.Düğün organizasyonları açısından da bakacak
olursak. Çiftler genelde evlilik kararı aldığı andan itibaren bize başvuruyorlar,
her detayı onlar adına istekleri doğrultusunda planlayıp bunun üzerine de kendi
projelerimizi ilave ediyoruz. İhtiyaçları bildiğimiz için de daha ekonomik
çözümler üretiyoruz.Bir profesyonelle çalışmak hem zaman hem
de para tasarrufu sağlıyor. Tecrübemize güveniyor, tüm bu detaylar için
onları doğru yönlendireceğimize inanıyorlar ve en özel günlerini bize teslim
ediyorlar. Bu iş kalpten ve tutkuyla yapılacak bir iş. Başarının başka türlü
elde edileceğine inanmıyorum. Önceliğimiz; müşteri memnuniyeti ve kaliteli hizmet
vermek.Müşterilerden
gelen briefleri yeterli buluyor musunuz? Ajanslarla sağlıklı briefler
paylaşıldığını düşünüyor musunuz?Misafirlerimle
samimi ortamlarda planlama yapmaya çok önem veririm. Onlar kendilerini ne kadar
rahat hissederlerse istek ve beklentilerini daha rahat anlayabilirim. Öncelikle
düğünleri ele alalım; sohbet ederek, kendilerini tanımaya çalışıyoruz, nasıl
tanışmışlar, nelerden hoşlanırlar, nasıl bir düğün hayal ediyorlar, onlar için
dekor mu daha önemli yoksa eğlence mi, öncelikleri ne olmalı bunu öğreniyoruz. Bazı
organizasyonlar da ajans ve acentalardan geliyor. Bu durumda da onların aldıkları
brief üzerinden hareket ediyoruz. Teklifimizin nokta atışı olabilmesi için
onları çok iyi dinleyip çözüm üretmemiz gerekiyor.İnsan
kaynağı, sektörün en temel konularından biri. Sizce başarılı bir etkinlikte
Süpervizör, Host ve Hostesler hangi kriterlere göre belirlenmeli?Bu konuda elimizde oldukça fazla alternatifler birçok part-time
hizmet veren firmalar mevcut. Fakat host, hostes ve supervisor olarak daha çok
bizim yetiştirdiğimiz kişiler ile çalışmaktayız. Bu bir ekip işi ve misafirler
mekana geldiğinde ilk onlar karşılıyor. Müşteri memnuniyetini ilk
sergileyeceğimiz bir alandan bahsediyoruz. Event
Sektörünün, ülkemizde yeterince kurumsallaştığına inanıyor musunuz?Event
sektöründe kurumsallaşmak çok kolay değil. Kurumsal kültürün bizim sektörde
yaratıcılığı olumsuz etkileyeceğini düşünüyorum.Ülkemizde
gerçekleştirilen etkinlik projeleri hakkında ki genel görüşlerinizi alabilir
miyiz? Yeterli kaliteye sahip olduğunu düşünüyor musunuz? ve hedeflenen
izleyici kitlesine hizmet verilebiliyor mu? Her
alanda olduğu gibi düğün sektörü de oldukça gelişti. Türkiye özellikle İstanbul,
Bodrum ve Antalya son yıllarda uluslararası düğünler için popüler destinasyon
düğün merkezleri haline geldi. Biz de ağırlıklı olarak destinasyon düğünleri ve
kurumsal konsept davetlerin planlama ve tasarımı üzerine yoğunlaştık. Gayet
başarılı etkinlikler yapıyoruz. Gerek planlama, gerek dekor ve teknik anlamda
her bir meslektaşım ve malzeme tedarik zincirindeki firmalar ile birbirimizle rekabet
ortamında hızlı bir yol alıyoruz. Bugüne kadar düğünlerini organize ettiğimiz
İngiltere, Kanada, Pakistan, Hindistan, Irak, İran, Kazakistan, Lübnan ve
Birleşik Arap Emirlikleri ve daha pek çok ülkeden gelen çiftlerimiz var.Event
Sektörü ve sektör aracılığıyla 60 farklı iş kolu, başarılı bir projenin hayata
geçmesi için yoğun çalışmalar sergiliyor. Sizce yapılan bu çalışmalar karşılığını
alabiliyor mu?Yapılan etkinlikler dahilinde birçok hizmet sağlayıcıları bu işten
kazanç elde ediyorlar. İnanılmaz emek sarf ederek çalışılıyor ve günümüz
şartlarında herkesin emeğinin tam karşılığını aldığını söylemek mümkün değil. Maalesef
ki rekabet yüzünden piyasadaki birçok hizmetin fiyatları düşük seviyede. Servis
sağlayıcıların çok olduğu bir ortamda hepimiz bu zorlukları yaşıyoruz. Çözümü
noktasında nasıl bir çalışma yapılmalı, kısa ve uzun vadede nasıl adımlar
atılabilir, düşünmek gerekiyor. Türkiye’de
yer alan etkinlik mekanlarının yeterli olduğunu düşünüyor musunuz? Alt yapı ve
konfor olarak dünya ile mukayese ettiğinizde neler söylersiniz?En
zorlandığımız konulardan biri mekan seçimi oluyor. Oteller ve birkaç özel alan
dışında etkinliğin düzenleneceği gerek kapalı gerekse açık alanlar yetersiz.
(ki bunların bazılarının da teknik altyapıları ve müşteriye dayattığı
tedarikçiler tartışılır). Otellerimiz dünya standartlarında bir hizmet kalitesine sahipler.
Mekanlarımız bu konuda çok esnek davranıyorlar, her an değişikliklere ilavelere
ve hizmet konusunda özverili çalışmaya hazırlar. Fiyat politikası olarak da
yabancıların ülkemizi seçmelerinde etkin rol alıyorlar. Pandemi
sürecini nasıl değerlendiriyorsunuz? Geleceğe dair görüşlerinizi alabilir
miyiz? İş hayatınızda neler değişti ya da değişecek?Tam birçok şey iyiye doğru gidiyor derken, Covid-19 ile başbaşa
kaldık. Bu sezon için güzel projelerimiz vardı. Onları da ertelemek durumunda
kaldık. Belli bir süre daha devam edecek gibi duruyor ve hiçbirimiz ne kadar
süreceği konusunda ne yazık ki bir öngörüde bulunamıyoruz. Dileğimiz bu virüsün
etkisini en kısa sürede kaybetmesi ve can kayıplarının daha fazla artmamasıdır.
Bu kriz süreci toplumda ve iş hayatımızda bir çok yeni düzenleme ve değişiklikleri
beraberinde getirecektir. Bu yeni düzenlemelere ve içinde bulunduğumuz yeni
çağa hızlı şekilde adapte olup yaratıcı fikirler üretenlerin ayakta kalacağını
düşünüyorum.
İçinde bulunduğumuz durumdan sürekli endişe duyarak bir şeyleri değiştirmemiz mümkün
değil. Nasıl ki yanlış değerlendirilen herhangi bir fırsat krize yol
açabiliyorsa, başarıyla yönetilmiş herhangi bir kriz de fırsata dönüşebilir. Buradaki
en önemli faktör böylesi durumlarla başa çıkabilme gücünüz. İşleri lehinize
çevirmek için de yeterince cesur ve atılgan olmanız gerekiyor. Fakat
herkesin kafasının karışık olduğu bir dönemde yapıcı aksiyonlar almak cesaret
vevizyon ister.Son
olarak ilave etmek istediğiniz konular var mıdır?İçinde bulunduğumuz bu dönemi, hayat planlarımızı yeniden gözden geçirmek için kullanabiliriz. Kötü şeyler yaşanırken, bir süreliğine durmak ve hayatımızın nereye gittiğini sorgulamak, buna kafa yormak için uygun dönemler. Yolumuza çıkan engellerle karşı karşıya kalmadığımız sürece genellikle bunları sorgulama ihtiyacı duymayız. Yaşadığımız olağanüstü durumlar bize gerek duyduğumuz uyanışı ve dönüşümü yaşamak için fırsat verebilir.