“Yeni ses getirecek projeler ve hayaller peşinde koşarak alışılagelmişin dışında etkinliklere imza atma çabasındayız. Bu hem hizmet kalitemizde hem de hizmet verdiğimiz kişi ve kurumların gelişmesinde ve bizlere de katkı sağlamaktadır. İleriki projelerde bunu daha da hissedilir bir şekilde sunmak üzere ekibimiz ile çalışmalarımıza devam edip daha çok tercih edilir olma peşindeyiz.” Bu sözler, İstanbul’da faaliyetlerini sürdüren, kurumsal konsept davetler ile konsept düğünler tasarlayan Event & Wedding Planner Funda Kara’ya ait. Funda Hanım, gerçekleştirdiğimiz keyifli röportajda çok önemli konulara değindi. Funda Hanım sizi ve Funda Kara Events’i tanıyabilir miyiz? İlk ve orta öğrenimimi Terakki Vakfı Özel Şişli Terakki Lisesi’nde tamamladıktan sonra, yine küçük yaşlarda başladığım müzik ve bale eğitimim ve ardından Marmara Üniversitesi Müzik Ana sanat dalındaki yüksek öğrenimim sonrasında hizmet sektöründe birçok etkinlikte yer aldım ve 10 yılı aşkın bir süre de kurumsal şirket deneyimim oldu. Sanki hayatımın akışı, aldığım eğitimler ve yaptığım işler beni bugünlere hazırlamak içinmiş. O süreçte de sektörün profesyonelleri dostlarımın da desteği ve teşvikiyle kendi firmamı kurdum. ‘Funda Kara Events’ olarak deneyimli ekibimizle, kişi ve kurumların organizasyonlarına değer katan, fark yaratan, unutulmayacak organizasyonlar hazırlayan bir etkinlik planlama firması olarak hizmet vermekteyiz.Funda Kara Events olarak ne tür projeler geliştiriyorsunuz?Kurumsal firmaların etkinlikleri, yerli ve yabancı düğün organizasyonları, doğum günü ve kişiye özel temalı partiler için konsept projelerini ekibim ile birlikte tasarlıyor ve uyguluyoruz. Davet sahiplerinin ihtiyaçları doğrultusunda, hayallerindeki daveti gerçeğe dönüştürmek için deneyim, yetenek ve tutkuya sahip ekibimiz ile gerçekleştirdiğimiz organizasyonlara değer katıp, farklı olmasını sağlıyoruz. Tasarım kısmında dünyadaki trendleri yakından takip eden profesyonel bir ekiple çalışıyorum. Şirketinizin gerek sektör içinde ve gerekse ülkemiz genelinde elde ettiği deneyimlerden ve kazanımlarından söz eder misiniz?Yeni ses getirecek projeler ve hayaller peşinde koşarak alışılagelmişin dışında etkinliklere imza atma çabasındayız. Bu hem hizmet kalitemizde hem de hizmet verdiğimiz kişi ve kurumların gelişmesinde ve bizlere de katkı sağlamaktadır. İleriki projelerde bunu daha da hissedilir bir şekilde sunmak üzere ekibimiz ile çalışmalarımıza devam edip daha çok tercih edilir olma peşindeyiz.Event sektörü sizin için ne ifade ediyor?Yapmaktan en keyif aldığım iş. Her zaman işim bu olmalı diyorum. Vermiş olduğumuz hizmetlerde, insanların hayallerini ve beklentilerini sunmaktan mutlu oluyorum. Gerçekleştirdiğimiz organizasyonlarda en ince detayına kadar planlamaktan ve her aşamasını takip etmekten keyif alıyorum. Başarılı bir etkinliği nasıl tanımlarsınız?Her şeyin öncesinde mutlak bir ekip çalışma mantığı ve disiplinli hareket etmek, bunun yanı sıra tabii ki çok iyi planlama söz konusu. Birlikte omuz omuza çalıştığınız dekor ve teknik firmanın bu konuda oldukça deneyimli olması çok önemli. Organizasyonun kusursuz akışı için tam bir fikir birliği içinde hareket etmeniz gerekiyor. Tabi ki bunun yanı sıra etkinliği yaptığınız mekanın da hizmeti oldukça önem taşıyor.Etkinlik projelerinin hazırlık evrelerinden söz eder misiniz? Bazen bir etkinlik için aylar gerekiyor, bazen de günler. Söz konusu projelerin son dönemlerde ne zaman geleceği açıkça hiç belli olmuyor. Yukarıda bahsettiğim gibi her alanda güvenilir ve işinin ehli çözüm ortaklarımız var ve bu bizi çok rahatlatıyor.Düğün organizasyonları açısından da bakacak olursak. Çiftler genelde evlilik kararı aldığı andan itibaren bize başvuruyorlar, her detayı onlar adına istekleri doğrultusunda planlayıp bunun üzerine de kendi projelerimizi ilave ediyoruz. İhtiyaçları bildiğimiz için de daha ekonomik çözümler üretiyoruz.Bir profesyonelle çalışmak hem zaman hem de para tasarrufu sağlıyor. Tecrübemize güveniyor, tüm bu detaylar için onları doğru yönlendireceğimize inanıyorlar ve en özel günlerini bize teslim ediyorlar. Bu iş kalpten ve tutkuyla yapılacak bir iş. Başarının başka türlü elde edileceğine inanmıyorum. Önceliğimiz; müşteri memnuniyeti ve kaliteli hizmet vermek.Müşterilerden gelen briefleri yeterli buluyor musunuz? Ajanslarla sağlıklı briefler paylaşıldığını düşünüyor musunuz?Misafirlerimle samimi ortamlarda planlama yapmaya çok önem veririm. Onlar kendilerini ne kadar rahat hissederlerse istek ve beklentilerini daha rahat anlayabilirim. Öncelikle düğünleri ele alalım; sohbet ederek, kendilerini tanımaya çalışıyoruz, nasıl tanışmışlar, nelerden hoşlanırlar, nasıl bir düğün hayal ediyorlar, onlar için dekor mu daha önemli yoksa eğlence mi, öncelikleri ne olmalı bunu öğreniyoruz. Bazı organizasyonlar da ajans ve acentalardan geliyor. Bu durumda da onların aldıkları brief üzerinden hareket ediyoruz. Teklifimizin nokta atışı olabilmesi için onları çok iyi dinleyip çözüm üretmemiz gerekiyor.İnsan kaynağı, sektörün en temel konularından biri. Sizce başarılı bir etkinlikte Süpervizör, Host ve Hostesler hangi kriterlere göre belirlenmeli?Bu konuda elimizde oldukça fazla alternatifler birçok part-time hizmet veren firmalar mevcut. Fakat host, hostes ve supervisor olarak daha çok bizim yetiştirdiğimiz kişiler ile çalışmaktayız. Bu bir ekip işi ve misafirler mekana geldiğinde ilk onlar karşılıyor. Müşteri memnuniyetini ilk sergileyeceğimiz bir alandan bahsediyoruz. Event Sektörünün, ülkemizde yeterince kurumsallaştığına inanıyor musunuz?Event sektöründe kurumsallaşmak çok kolay değil. Kurumsal kültürün bizim sektörde yaratıcılığı olumsuz etkileyeceğini düşünüyorum.Ülkemizde gerçekleştirilen etkinlik projeleri hakkında ki genel görüşlerinizi alabilir miyiz? Yeterli kaliteye sahip olduğunu düşünüyor musunuz? ve hedeflenen izleyici kitlesine hizmet verilebiliyor mu? Her alanda olduğu gibi düğün sektörü de oldukça gelişti. Türkiye özellikle İstanbul, Bodrum ve Antalya son yıllarda uluslararası düğünler için popüler destinasyon düğün merkezleri haline geldi. Biz de ağırlıklı olarak destinasyon düğünleri ve kurumsal konsept davetlerin planlama ve tasarımı üzerine yoğunlaştık. Gayet başarılı etkinlikler yapıyoruz. Gerek planlama, gerek dekor ve teknik anlamda her bir meslektaşım ve malzeme tedarik zincirindeki firmalar ile birbirimizle rekabet ortamında hızlı bir yol alıyoruz. Bugüne kadar düğünlerini organize ettiğimiz İngiltere, Kanada, Pakistan, Hindistan, Irak, İran, Kazakistan, Lübnan ve Birleşik Arap Emirlikleri ve daha pek çok ülkeden gelen çiftlerimiz var.Event Sektörü ve sektör aracılığıyla 60 farklı iş kolu, başarılı bir projenin hayata geçmesi için yoğun çalışmalar sergiliyor. Sizce yapılan bu çalışmalar karşılığını alabiliyor mu?Yapılan etkinlikler dahilinde birçok hizmet sağlayıcıları bu işten kazanç elde ediyorlar. İnanılmaz emek sarf ederek çalışılıyor ve günümüz şartlarında herkesin emeğinin tam karşılığını aldığını söylemek mümkün değil. Maalesef ki rekabet yüzünden piyasadaki birçok hizmetin fiyatları düşük seviyede. Servis sağlayıcıların çok olduğu bir ortamda hepimiz bu zorlukları yaşıyoruz. Çözümü noktasında nasıl bir çalışma yapılmalı, kısa ve uzun vadede nasıl adımlar atılabilir, düşünmek gerekiyor. Türkiye’de yer alan etkinlik mekanlarının yeterli olduğunu düşünüyor musunuz? Alt yapı ve konfor olarak dünya ile mukayese ettiğinizde neler söylersiniz?En zorlandığımız konulardan biri mekan seçimi oluyor. Oteller ve birkaç özel alan dışında etkinliğin düzenleneceği gerek kapalı gerekse açık alanlar yetersiz. (ki bunların bazılarının da teknik altyapıları ve müşteriye dayattığı tedarikçiler tartışılır). Otellerimiz dünya standartlarında bir hizmet kalitesine sahipler. Mekanlarımız bu konuda çok esnek davranıyorlar, her an değişikliklere ilavelere ve hizmet konusunda özverili çalışmaya hazırlar. Fiyat politikası olarak da yabancıların ülkemizi seçmelerinde etkin rol alıyorlar. Pandemi sürecini nasıl değerlendiriyorsunuz? Geleceğe dair görüşlerinizi alabilir miyiz? İş hayatınızda neler değişti ya da değişecek?Tam birçok şey iyiye doğru gidiyor derken, Covid-19 ile başbaşa kaldık. Bu sezon için güzel projelerimiz vardı. Onları da ertelemek durumunda kaldık. Belli bir süre daha devam edecek gibi duruyor ve hiçbirimiz ne kadar süreceği konusunda ne yazık ki bir öngörüde bulunamıyoruz. Dileğimiz bu virüsün etkisini en kısa sürede kaybetmesi ve can kayıplarının daha fazla artmamasıdır. Bu kriz süreci toplumda ve iş hayatımızda bir çok yeni düzenleme ve değişiklikleri beraberinde getirecektir. Bu yeni düzenlemelere ve içinde bulunduğumuz yeni çağa hızlı şekilde adapte olup yaratıcı fikirler üretenlerin ayakta kalacağını düşünüyorum. İçinde bulunduğumuz durumdan sürekli endişe duyarak bir şeyleri değiştirmemiz mümkün değil. Nasıl ki yanlış değerlendirilen herhangi bir fırsat krize yol açabiliyorsa, başarıyla yönetilmiş herhangi bir kriz de fırsata dönüşebilir. Buradaki en önemli faktör böylesi durumlarla başa çıkabilme gücünüz. İşleri lehinize çevirmek için de yeterince cesur ve atılgan olmanız gerekiyor. Fakat herkesin kafasının karışık olduğu bir dönemde yapıcı aksiyonlar almak cesaret vevizyon ister.Son olarak ilave etmek istediğiniz konular var mıdır?İçinde bulunduğumuz bu dönemi, hayat planlarımızı yeniden gözden geçirmek için kullanabiliriz. Kötü şeyler yaşanırken, bir süreliğine durmak ve hayatımızın nereye gittiğini sorgulamak, buna kafa yormak için uygun dönemler. Yolumuza çıkan engellerle karşı karşıya kalmadığımız sürece genellikle bunları sorgulama ihtiyacı duymayız. Yaşadığımız olağanüstü durumlar bize gerek duyduğumuz uyanışı ve dönüşümü yaşamak için fırsat verebilir.