Bulunduğumuz yerleri ofise dönüştüren birçok teknolojik uygulama sayesinde, evden çalışmak kolay gibi gözükse de, bu yöntemin beraberinde getirdiği zorlukları da göz ardı etmemek gerekiyor.
Covid-19, küresel salgını, dünyadaki tüm insanların sağlığının tehdit etmeye devam ederken, bir taraftan iş dünyası bu önemli süreçten en ekonomik olarak az hasarı almak için uğraşıyor. Şirketlerin büyük kısmı en önemli güçleri olan çalışanlarını, evden çalışmaya yönlendirdi. Bulunduğumuz yerleri ofise dönüştüren birçok teknolojik uygulama sayesinde, evden çalışmak kolay gibi gözükse de, bu yöntemin beraberinde getirdiği zorlukları da göz ardı etmemek gerekiyor.İş dünyası çalışanları ve yöneticilerinin, bu hızlı geçtiğimiz yeni çalışma yönteminde verimlilik kaybı ve mutsuzluk yaşamamaları için dikkat etmesi gereken konuları Endüstri ve Örgüt Psikoloğu Banu Koç Çakan değerlendirdi.En Önemli SorunAdaptasyonİnsan beyni rutini sever.
Biz beynimizin yapısı gereği, yenikliklere kolay uyumlanamıyoruz. Bunu
yol tercihi yaparken güvenli olduğunu düşündüğümüz için hep bildiğimiz yolu
tercih etmek gibi düşünebilirsiniz. Bu nedenle, içerisinde bulunduğumuz
koşullar nedeniyle hızlıca geçtiğimiz, yeni çalışma koşullarına adapte
olabilmek, beyni rutin dışarısına çıkarmak olacağı için bir süre efor sarf
etmek gerekecektir. Bu yönteme alışmanız için yeni rutin döngününüz ilk
zamanlarda oturtmanınız ve buna sadık kalmanız önemlidir.Burası Benim İş Yerim
İnsan davranışını etkileyen, içerisinde bulunduğu ortamdır.
Ofis ortamının düzeni, yapısı, kuralları ve
yapıcı sınırları sizin verimliliğinizin etki yaratmış olabilir. Bu
olumlu etkiyi kaybetmek ortam değiştirdiğinizde kaçınılmaz olur. Bu nedenle
evde kendinize çalışma için bir alan belirlemeniz ve o alan içesinde çalışmanız
verimliliğinizi kaybetmemenizi sağlar.Özyönetim Önemliİş dünyasına başarılarıyla imza atmış kişiler üzerinde
yapılan birçok araştırma bu kişilerin ortak özelliklerinin “Özyönetim “ becerileri
olduğunu gösteriyor. Özyönetim kişinin herhangi bir kontrol mekanizması
olmadan, yaşamını düzenleyebilme becerisidir.Yeni iş yapış şeklinizde özyönetim becerinizi
kullanmalısınız. Zamanlamanızı iyi yapmalı ve bunun dışına olağan dışı haller
olmadıkça çıkmamalısınız.Sosyalleşmeden Olmazİş ortamının bize kazandırdıklarından biri sosyalleşmektir.
Kahve aralarında yapmış olduğumuz sohbetler, mutluluk hormonlarımızı arttırarak
biz farkında olmadan bağışıklık sistemimizi kuvvetlendirir, kendimizi daha iyi
hissetmemizi sağlar. Bu nedenle arkadaşlarınızla zaman planlaması yapıp, ortak
sohbet zamanları yaratabilirsiniz. Bu sosyal medyada tek başınıza gezmekten
daha iyi gelecektir.Yanı sıra elbette, bu
zamanlarda yöneticilerin dikkat etmesi gereken hususlar var.
- Gün öncesi ve gün sonu sadece iş içermeyen,
görüşmeler yapmak, - Çalışanların, ev ortamlarında yaşayabilecekleri
sorunlar olası iş gecikmeleri nedeniyle anlayışlı olmak. - Toplantılar gibi ortak yapılacak görüşmelerin
zaman planlamasında ortak karara varmak. - Gerektiğinde bire bir görüşmeler yapmak. Bir
yönetici çalışanlarının özel yaşamlarıyla ilgili kısıtlı da olsa bilgi sahibi
olmalıdır. - Bu sürecin geçici olduğuna inanmak ve
çalışanlarını bu yönde motive etmek .