Türkiye'nin en büyük online seyahat şirketlerinden olan Tatil Sepeti Genel Müdürü Koray Küçükyılmaz, güncel sektör değerlendirmelerini Event News'e anlattı. ''Yıllık 60 milyon site ziyareti alıyoruz''Tatil Sepeti'nin sağladığı hizmetlerden bahseden Küçükyılmaz, "Müşterilerine ve tüketicilerine her türlü tatil, seyahat ürününü satan, yurtiçi ve yurtdışı otel, tur operatörü, uçak bileti, yurtdışı turları, araç kiralama gibi aklınıza gelebilecek seyahat ile alakalı bütün ürünleri pazarlayan bir seyahat portalıyız. Türkiye'nin ilk online seyahat portallarından da biriyiz aynı zamanda. Önemli miktarda yıllık aşağı yukarı 60 milyon site ziyareti alan ve bunun 25 milyonu tekil olan bir siteyiz." dedi.''Tüm ülkeler, turizm sektörlerini iç pazarları sayesinde toparladılar''2022 olarak pandeminin yaralarının daha da sarıldığı bir yıl olduğunu düşünen Küçükyılmaz, 2021 bir toparlanma yılı olduğunu, devamında 2022 için de normalleşmenin son yılı olduğu fikrinde. 2023'ten itibaren de tamamen normalleşmeye geçeceğimizi düşünüyor. Küçükyılmaz, "Çünkü pandeminin etkilerinin artık azaldığı, yeni varyantların etkisinin sınırlı olduğu, sınırların açılmaya başladığı, önceki yıllara göre yasakların gevşediği bir yıldayız. Muhakkak bazı yasaklar olacaktır bu yıl, 2023 itibarıyla tümden düzeleceğini düşünüyorum. 2022 Türkiye'nin genel trendleri açısından bakarsak iyi bir yıl olacak gibi gözüküyor. Türkiye biliyorsunuz 2019'da 51 milyon ziyaretçi aldı 35 milyar dolar gelir elde etti. Bu 51 milyonun 45 milyonu yabancı ziyaretçiydi. Geri kalan 6 milyonu da Avrupa'da ki gurbetçilerdi. Bu sene için de genel olarak bu rakamlara ulaşılması bekleniyor. Turizm gelirleri olarak da 35 milyar doların daha yukarısında biri gelir elde edileceğine kesin gözüyle bakılıyor. Tabii bu Türkiye için pozitif durum. İç pazara bakarsak da 2021 yılından bu yana bir düzelme var. Zaten bütün ülkeler turizm sektörünün toparlanmasını iç pazar sayesinde yaptı. Çünkü insanlar yurtdışına gidemezken kendi ülkelerine seyahat yapabildiler." diye konuştu.''Mühim olan ileri ki zamanlarda ilave satışlar gelecek mi gelmeyecek mi onları görmek lazım''Geçen sene Ramazan bayramı'ndan itibaren yoğun bir talep ile karşı karşıya kaldıklarını ve ciddi satışları aldıklarını belirten Küçükyılmaz, "Yani gerçekten de toparlanmış bir yıl olarak geçti gibi görüyoruz. 2022 yılında ise bizim düşüncemiz 2021 yılı rakamları üzerinde bir sayı yapabilmek ve 2019 yılı içerisinde Türkiye'nin ulaşmış olduğu sayılara bu yıl bir şekilde ulaşarak onların geçileceği bir yıl olmasını diliyoruz. Şu ana kadar genel gidişata bakacak olursak geçen yıl bu zamanlar pandeminin etkisiyle satışlar düşüktü. Birebir aynı zamanı kıyaslarsak satışlarda büyük bir artış var. Tabii mühim olan ileri ki zamanlarda ilave satışlar gelecek mi gelmeyecek mi onları görmek lazım." dedi.''Fiyatların çok yükseldiği enflasyonun arttığı bir dönemdeyiz''Türk tüketicisi açısından bu senenin zor yanı pandemiden ziyade ekonomik olduğunun altını çizen Küçükyılmaz, fiyatların çok yükseldiği enflasyonun arttığı dövize endeksli oda otel fiyatlarının arttırdığı bir yıl içerisinde olduklarını ve o yüzden maliyet açısından kişilerin bütçelerini zorlayıcı bir etkisi olma ihtimali olabileceğine ve bu sebeple ürün tercihlerinde konaklama sürelerinde değişiklikler olabileceği tahminlerini yürüttü. Küçükyılmaz, "Bölgeye ve destinasyon tercihlerinde birtakım değişiklikler olabilir. Ama insanların içerisindeki seyahat etme isteği bitmiyor. Muhakkak bu sene için de seyahat konusunda istekli ve hevesli olacaklarını düşünüyorum." diye ilave etti.
Röportaj
Yayınlanma: 06 Mart 2022 - 16:51
Koray Küçükyılmaz: ''Tüm ülkeler, turizm sektörlerini iç pazarları sayesinde toparladılar''
Röportaj
06 Mart 2022 - 16:51
İlginizi Çekebilir